Még sokat kell küzdeni, de a cégalapítás menni fog, és székhelyünk is lesz

Azt hittük eleddig, a cégalapítás nem nekünk való, pedig rákényszerít az élet, ha tovább akarunk lépni. Rákényszerít arra, hogy a magunk urai lehessünk! Gyógynövényekkel mostantól nagyban fogunk foglalkozni, mert régóta ez a mindenünk, a feleségem hivatása, és az én meggyőződésem is. Viszont azt hittük, amikor belevágtunk, hogy a miénktől eltérő szemlélet és elhivatottság kell a dolgok hivatalossá tételéhez, most mégis nagyon megnyugodtunk!

Azt se tudtuk, hogy ha csak internetes webshop formájában indulnánk el, és kezdenénk az értékesítést, akkor nem kötelező az otthonunkba bejelenteni a székhelyet, de ezek az eddig említett formaságok (fontos dolgok, de azért mégis formaságok) mind letudhatók a szekhelyszolgaltatas24.hu-val. Igen, a cégalapítás is.

Ha nagyon hiszünk valamiben, és a szakmában is bennfentesnek érezzük magunkat, még mindig ott a hatalmas bürokrácia. Ezt kiküszöbölni hivatott az említett weboldal számos szolgáltatása.

Az előbbi linkre kattintva komplex leírást kapunk, hogy tudjuk, mi előtt állunk és így nem fognak meglepetések érni, ez biztos. Mindenre előre fel lehet készülni, holott ők segítenek is mindenben, gyakorlatban is. Cégalapításban már 11 éves tapasztalattal rendelkeznek, és eddig mindenki áradozik róluk, pedig nekem aztán szokásom mindent, és még annál is többet elolvasni, mielőtt belevágok valamibe. Tehát megalapozottan mondok véleményt – már előzetesen is.

Ezeket fektessük le első lépésként, amikor átgondoljuk, milyen cégünk lesz: mi vagyunk-e személyesen a majdani tulajdonosok, és ha nem, akkor ki lesz az, és ki az ügyvezető? Mi legyen a majdani cégforma? Milyen tevékenységbe kezdünk, és ennek a tevékenységi körnek mi lesz a pontos meghatározása a hivatalos iratokban?

cégalapítás

Persze, jelenleg csak az előzetes tájékoztatójukban foglaltakat összesítem én is. Pont az a lényeg, hogy ők majd segítenek, hogy ne maradjon ki semmi. Mindenre alaposan, kétszer is rákérdeznek, és nem fog elfelejtődni ez-az, mintha magunk csinálnánk, egyedül, már elsőre is. Sok dolgot kell mérlegelni még ezen, legfontosabbakon kívül, amiket felsoroltam de ezek azok, amiket (talán) hosszabb idő alatt, magunknak kell mindenképp jól megfontolni. Természetesen, ha felvesszük velük a kontaktot, és már belevágtunk a folyamatba, komolyabb támpontokat is adnak a végiggondoláshoz. Amiket általános tájékoztatókban írásban így nem lehet. Az elképzelésünktől is függ sok dolog.

Ha mindent letisztáztunk – velük, és magunkban is -, kapunk bizonyos formanyomtatványokat, amiket ki kell töltenünk, és amiket, ha kitöltve beküldünk, azzal már meg is indult a folyamat! Majd, nyilvánvalóan személyes találkozók is lesznek. Szó sincs róla, hogy érdemes lenne (bár a technológiai feltételek adottak) mindig mindent személytelenül online, vagy legfeljebb telefonon intézni…

Újabb dokumentumok aláírása – hivatalos irataink társaságában -, ez fog következni többek között, a személyes találkozók alkalmával. És aztán jön a bürokrácia a magasabb szinteken: adóhatóság, engedélyek. Mindent leírnak pontosan a linken. Ügyvédre is szükségünk lesz, és határozni arról, hogy lesz-e székhelyünk, vagy a szolgáltatás ezen része is érdekel-e minket.

Ez utóbbit legjobban megfontolni úgy tudjuk, hogy magát a szekhelyszolgaltatas24.hu-t gépeljük be a címsorba és ott láthatjuk, mennyire sok előnnyel jár egy IPA-metes székhely, vagy egy nem IPA-mentes, de patinásnak hangzó fővárosi cégcím. Például az imént említett sok-sok bürokratikus dolog későbbi dimenziói tudhatók le ott, részben. Hatósági ellenőrzések, amiket ők fogadnak a helyszínen, törvényesen, és egyebek. Amikről nyilván mindig azonnali tájékoztatást kapunk, de egy cég élete nem állhat abból, hogy csak ezekkel foglalkozunk, hisz a cég akkor marad fenn, ha annak fő tevékenységét felügyeljük elhivatottan. Ha valami baj lenne, a kényszerintézkedéseket is ők tűrik majdan, így nekünk egy fokkal könnyebb lesz az ilyesmit átvészelni…

Tehát megéri akkor is minden szolgáltatásukkal élni, és jól élni, ha a cégalapítás lényegén már túl vagyunk, megvan az adószámunk, bejelentettük magunkat a kamarához és mindenhová, és már csak csinálnánk a dolgunkat… Egy cég életében évek múlva is dolgunk lesz a bürokráciával, bízzuk hát inkább a profikra!